• Facebook
  • ertekesites@jogszerviz.hu
  • +36 20 411 6503
  • 0Shopping Cart
jogszervizconsulting.hu
  • Számviteli és pénzügyi szolgáltatás
  • Bérszámfejtés
    • Átalányadó kalkulátor
  • Rólunk
  • Aktualitások
  • Jogi és adózási tanácsadás
  • Kapcsolat
    • Időpontfoglalás adótanácsadásra
  • Fiókom
  • Menu Menu
Könyvelés

Beszámolókészítés és elfogadás a koronavírus idején

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter bejelentése alapján a koronavírus-járvány hatásainak ellentételezéséként a gazdaságvédelmi akcióterv második ütemében az éves beszámolók és a hozzájuk kapcsolódó éves adóbevallások határideje 2020. május 31-ről 2020. szeptember 30-ra tolódik ki.

A múlt heti bejelentés kapcsán azonban még nem jelent meg a határidőt módosító rendelet, így annak részletszabályait nem ismerjük.

Mit javaslunk jelen helyzetben?

Azt, hogy az esetleges fellazított határidő ellenére minden cég időben készítse el éves beszámolóját és a hozzá tartozó bevallásokat.

Miért szükséges ez?

Mert alapvetően nincsen rá okuk, hogy ne tájékoztassák megfelelően az érdekelteket!

Az éves beszámoló nem az adóhatóság részére készül – bár a NAV is egyike az érdekelt feleknek. A beszámoló készítésének célja, hogy:

  •  a vállalkozás eszközeiről és forrásairól (vagyoni helyzet) a fordulónapra vonatkozóan
  • a bevételekről és a kiadásokról (jövedelmi helyzet) a beszámolási időszakra vonatkozóan

megbízható és valós összképet adjon az érdekeltek részére.

Kik az érdekeltek?

  • vevők: ha nincs beszámolónk, esetleg másik – megbízhatóbb szállítót keres magának az ügyfél, olyat, amelyik biztosan képes a szerződés szerinti teljesítésre
  • szállítók: ha nincs beszámoló, ami alátámasztja a fizetőképességünk – előre kérheti az utalást a termékekért, szolgáltatásokért, és így fizetési nehézségünk alakulhat ki
  • bank, lízingcég: ha nincs beszámoló, ugyan mire alapoznák a cég hitelképességének elemzését?
  • munkavállalók: ha nincs beszámoló, akkor lehet, hogy biztos jövője sincs a cégnek, és vele együtt a munkavállalónak se? Inkább keressen más munkahelyet?

Hogyan fogadható el az elkészült beszámoló?

A 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet egyértelművé teszi, hogy személyes taggyűlést még akkor sem lehet összehívni a veszélyhelyzetre tekintettel, ha azt esetleg már korábban kihirdették.

Kivételt képez ez alól, ha például a tagok egy háztartásban élnek, ezért a kijárási korlátozás megsértése nélkül tudnak taggyűlést tartani:

Ehelyett az alábbi két lehetőség valamelyikét használva kell a beszámolót elfogadni, akkor is, ha ilyen lehetőség korábban a társasági szerződésben, alapító okiratban nem szerepelt.

1.   elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével (3. § (2) a) pontja)

 Vagyis a napi gyakorlatban használt videótelefon konferenciák útján is megtörténhet a résztvevők azonosítása, és a beszámoló elfogadása. Ilyenek például a Skype, Teams, Google meets vagy akár a Viber.

Ahhoz, hogy a fenti módon elfogadhassák a beszámolót az érintettek, előzetesen tájékoztatni kell a tagokat a napirendi pontokról és az elfogadásra javasolt határozati tervről (e-mailben).

2. ülés tartása nélküli döntéshozatal (3. § (2) b) pontja)             

Ha a társasági szerződés nem zárja ki, akkor egyszerűen e-mail váltás során is elfogadható a határozat. Ennek előzetes feltétele, hogy a tagoknak legalább 15 napjuk legyen a válaszadásra.

A beszámolót a felügyelőbizottsági tagokkal és a könyvvizsgálóval is azonos módon kell ismertetni.

A részletek meghatározására (pl. melyik alkalmazást használják a felek) az ügyvezető jogosult.

A határozathozatal fenti szabályai természetesen nem csak a beszámoló elfogadására vonatkozó döntésnél érvényesek, hanem bármely olyan helyzetben, amikor a döntéshozó szerv összehívására lenne szükség.

Ha biztos szeretne abban lenni, hogy beszámolója időben elkészül, keresse Könyvelőirodánkat bizalommal!

D.A.S. Könyvelés – a biztonság a könyvelésben és adózásban, amire mindannyian vágyunk!

2020.04.15.
Tags: koronavírus
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás emailben
0 0 iWebMa Magyarország Kft. https://jogszervizconsulting.hu/wp-content/uploads/2021/12/daskonyveles_logo.png iWebMa Magyarország Kft.2020-04-15 07:22:022020-04-15 07:22:02Beszámolókészítés és elfogadás a koronavírus idején
Ez is érdekelheti
Adófizetési kedvezmények hosszabbítása Adófizetési kedvezmények hosszabbítása
Adófizetési kedvezmények hosszabbítása A gazdaságvédelmi akcióterv 2. szakaszáról: csökkenő adóterhek, kedvezőbb SZÉP-kártya juttatás
Adófizetési kedvezmények hosszabbítása Járulékkedvezmény a koronavírus idején

Keresés

Átalányadó kalkulátor

Kategóriák

  • Adózás (99)
  • Átalányadózás (6)
  • Egyéb kategória (54)
  • Egyéni vállalkozás (2)
  • Induló vállalkozásoknak (7)
  • Ingatlan (9)
  • Kata adózás (6)
  • Könyvelés (55)
  • konyvelesikisokos (4)
  • Mérleg készítés (4)
  • Munkaügy (35)

Címkék

2017 adó adókedvezmény adózás beszámoló bértámogatás cégalapítás cégforma egyéni vállalkozás egyéni vállalkozó egészségbiztosítás induló vállalkozás járulék járulékkedvezmény járulékok KATA kkv koronavírus könyvelés könyvelő könyvelőválasztás könyvelőváltás minimálbér munkaviszony munkavállaló munkáltató NAV online számlázás prémium szabadság személyi jövedelemadó szja SZÉP-kártya számvitel turizmus támogatás társadalombiztosítás társasági adó törvény vállalkozás vállalkozás indítása vállalkozó áfa átalányadózás éves beszámoló

Archívum

  • 2023. február (3)
  • 2023. január (5)
  • 2022. november (3)
  • 2022. augusztus (2)
  • 2022. július (4)
  • 2022. április (1)
  • 2022. március (1)
  • 2022. február (2)
  • 2022. január (1)
  • 2021. április (1)
  • 2020. november (2)
  • 2020. október (2)
  • 2020. szeptember (1)
  • 2020. augusztus (4)
  • 2020. július (1)
  • 2020. június (2)
  • 2020. május (2)
  • 2020. április (2)
  • 2020. március (7)
  • 2020. február (1)
  • 2020. január (1)
  • 2019. december (3)
  • 2019. június (5)
  • 2019. május (10)
  • 2019. április (8)
  • 2019. március (8)
  • 2019. február (1)
  • 2019. január (1)
  • 2018. november (4)
  • 2018. szeptember (1)
  • 2018. augusztus (6)
  • 2018. június (1)
  • 2018. január (1)
  • 2017. december (3)
  • 2017. szeptember (3)
  • 2017. augusztus (3)
  • 2017. július (4)
  • 2017. június (4)
  • 2017. május (3)
  • 2017. április (3)
  • 2017. március (5)
  • 2017. február (4)
  • 2017. január (5)
  • 2016. december (4)
  • 2016. november (7)
  • 2016. október (7)
  • 2016. szeptember (7)
  • 2016. augusztus (6)
  • 2016. július (7)
  • 2016. június (3)
  • 2016. május (5)
  • 2016. április (1)
  • 2016. március (2)
  • 2016. január (2)
  • 2015. december (4)
  • 2015. november (8)
  • 2015. október (8)
  • 2010. február (1)

Facebook

Rólunk

Cégünk a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. 100%-os leányvállalata, ezzel magunk mögött tudhatjuk Európa piacvezető jogvédelmi társaságának szakmai és pénzügyi stabilitását, illetve egy európai nagyvállalat szolgáltatási garanciáját.

Népszerű bejegyzések

Kismamák szabadságmegváltása

A fizetés nélküli szabadság tudnivalói

Részmunkaidős munkaviszony járulékai az új Tbj. törvény szerint

Adókedvezmények a társasági adóban I.

KATA és ÁFA értékhatárok

Elérhetőségek

Jogszervíz Kft.

1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI.em.

06-20-411-6503

ertekesites@jogszerviz.hu

Adatvédelmi tájékoztató | Oldaltérkép | © 2021 Minden jog fenntartva

Társas vállalkozók helyzete a koronavírus alattA gazdaságvédelmi akcióterv 2. szakaszáról: csökkenő adóterhek, kedvezőbb...
Scroll to top