• Facebook
  • ertekesites@jogszerviz.hu
  • +36 20 411 6503
  • 0Shopping Cart
jogszervizconsulting.hu
  • Számviteli és pénzügyi szolgáltatás
  • Bérszámfejtés
    • Átalányadó kalkulátor
  • Rólunk
  • Aktualitások
  • Jogi és adózási tanácsadás
  • Kapcsolat
    • Időpontfoglalás adótanácsadásra
  • Fiókom
  • Menu Menu
Könyvelés

Mikor és hogyan váltsunk könyvelőt? A könyvelőváltás lépései 5 pontban

Mi a könyvelőváltás optimális időpontja?

Az ügyfél szempontjából a legszerencsésebb, ha novemberre megtörténik az új könyvelő kiválasztása!

A könyvelőváltás lépései röviden

Ha megszületett a döntés arról, hogy könyvelőt váltana cégével, akkor az alábbi lépések során kell végig mennie:

Ki kell választani az új könyvelőt

Hogy milyen szempontok szerint érdemes választani, arról korábbi cikkünkből tájékozódhat bővebben: https://daskonyveles.hu/miert-fontos-a-konyvelovalasztas/ .

Mindenképpen vizsgálni szükséges a kínált szolgáltatás megbízhatóságát és ár-érték arányát. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben különösen igaz, hogy ami most olcsónak tűnik, az hosszútávon nagyon drágának bizonyulhat. A legolcsóbb könyvelő garantáltan nem fog minőségi szolgáltatást nyújtani. Hiszen egy számviteli-adózási szakember esetén fontos a naprakészség, amihez folyamatos továbbképzésre van szükség. A technikai háttér, az adatszolgáltatás megbízhatósága pedig még sosem volt ilyen fontos, mint az online számla 3.0 bevezetése idején. Ne feledjék 2021. január 1-től újabb feltételeknek kell megfelelni, amelyek hibás teljesítéséhez többszázezres büntetési tételek kapcsolódnak!

Egy megfizethető és felkészült csapat, amelyik felelősséget vállal munkájáért, ebben a helyzetben kincset ér!

Fel kell bontani a régi szerződést

Remélhetőleg jelenlegi szolgáltatójával is kötött írásos szerződést, amelyet fel kell mondani a benne foglalt feltételeknek eleget téve (felmondási idő, utolsó számlák rendezése).

Ha netán nincs írásos szerződése, akkor bármikor fel tudja mondani a szolgáltatást, és ebben az esetben javasoljuk, hogy tegye is meg minél hamarabb, hiszen, ha nincs szerződés, akkor Önnek nincsenek jogai sem!  (Nincsenek szabályok, nincs felelősségbiztosítás)

Szerződéskötés az új könyvelővel

A kiválasztott irodával át kell beszélni, hogy az együttműködés során ki, mit vár el a másiktól (jogok és kötelezettségek), amelyeket írásba kell foglalni. A szerződéskötés során tudjuk azt is elmagyarázni, hogy mik számunkra a fontos szempontok, mik az igényeink. Hiszen van amelyik vállalkozásnál gyakran kell nagyon gyorsan döntést hozni, igénylést beadni, így számukra az elérhetőség és a gyorsaság kulcskérdések. Míg mások egy-egy összetettebb ügylettel kapcsolatban szeretnének tanácsot kapni, és ehhez keresnek szakmailag kompetens szolgáltatót. Célszerű az igényeinknek megfelelően olyan könyvelőirodát választani, amelyik komplexen tud foglalkozni cégünkkel, és nem csak könyvel, de a bérszámfejtést is elvégzi és az adózási kérdésekkel is fordulhatunk hozzá.

Az új könyvelő meghatalmazása

Ahhoz, hogy szabályosan tudja ellátni a vállalt feladatokat, a könyvelőnket meg kell bíznunk az adóhatóság előtti ügyekben (eEGYKE meghatalmazás), és létre kell hoznunk egy ügykezelői hozzáférést számára a cégkapunkhoz. (Ez szükséges a beszámoló benyújtásához.) Természetesen a jó könyvelő ezekben is segítségünkre van.

Élvezni az egyszerű könyvelőváltási folyamat megvalósulását

Szerencsés esetben a régi könyvelőnkkel megmarad a jó viszony, hiszen lehet például olyan is, hogy a könyvelőváltás az ő nyugdíjba vonulása miatt szükséges.

De ha azért váltunk, mert nem vagyunk elégedettek, akkor is érdemes megtartani a normális üzleti kapcsolatot, és békésen elválni egymástól.

Ezzel sokat segíthetünk a könyvelőváltás folyamatán is, hiszen, ha megmarad a kommunikáció, akkor megbízásunk alapján az új könyvelő le tudja menedzselni a teljes átadás-átvételi folyamatot.

Ma már ritkán van szükség a papír alapú dokumentumok átadására, az állományokat pedig közvetlenül tudja könyvelőnk bekérni a régi szolgáltatótól. Így nincs szükség arra, hogy folyton a régi könyvelőhöz futkosson, egy-egy újabb adag bizonylatért, dokumentumért.

Természetesen a szerződés lezárásaként a felmondási idő leteltét követően a régi könyvelőtől át kell venni a nála lévő dokumentumokat. Ezeket átadás-átvételi jegyzőkönyv felvételével kell tőle elhozni, és ha lezárt komplex év, akkor többnyire mehet is az irattárba.

Irodánk a szükséges bérszámfejtési és a könyvelési dokumentumok listájának az átadásával is segíti az ügyfeleket, amennyiben maguk szeretnék az átadás-átvétel teljes folyamatát lebonyolítani.

KÉRDÉSE VAN? KÖNYVELŐT VÁLTANA?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Ajánlatkérés ITT!

 

2020.11.10.
Tags: könyvelőváltás
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás emailben
https://jogszervizconsulting.hu/wp-content/uploads/2020/11/38570362_m-900x480-1.jpg 480 900 iWebMa Magyarország Kft. https://jogszervizconsulting.hu/wp-content/uploads/2021/12/daskonyveles_logo.png iWebMa Magyarország Kft.2020-11-10 08:02:512021-12-16 14:22:01Mikor és hogyan váltsunk könyvelőt? A könyvelőváltás lépései 5 pontban
Ez is érdekelheti
Online számlázás, digitalizáció, gyorsan változó szabályozási környezet – az Ön könyvelője vajon képben van?
Miért fontos a könyvelőválasztás kérdése?

Keresés

Átalányadó kalkulátor

Kategóriák

  • Adózás (99)
  • Átalányadózás (6)
  • Egyéb kategória (54)
  • Egyéni vállalkozás (2)
  • Induló vállalkozásoknak (7)
  • Ingatlan (9)
  • Kata adózás (6)
  • Könyvelés (55)
  • konyvelesikisokos (4)
  • Mérleg készítés (4)
  • Munkaügy (35)

Címkék

2017 adó adókedvezmény adózás beszámoló bértámogatás cégalapítás cégforma egyéni vállalkozás egyéni vállalkozó egészségbiztosítás induló vállalkozás járulék járulékkedvezmény járulékok KATA kkv koronavírus könyvelés könyvelő könyvelőválasztás könyvelőváltás minimálbér munkaviszony munkavállaló munkáltató NAV online számlázás prémium szabadság személyi jövedelemadó szja SZÉP-kártya számvitel turizmus támogatás társadalombiztosítás társasági adó törvény vállalkozás vállalkozás indítása vállalkozó áfa átalányadózás éves beszámoló

Archívum

  • 2023. február (3)
  • 2023. január (5)
  • 2022. november (3)
  • 2022. augusztus (2)
  • 2022. július (4)
  • 2022. április (1)
  • 2022. március (1)
  • 2022. február (2)
  • 2022. január (1)
  • 2021. április (1)
  • 2020. november (2)
  • 2020. október (2)
  • 2020. szeptember (1)
  • 2020. augusztus (4)
  • 2020. július (1)
  • 2020. június (2)
  • 2020. május (2)
  • 2020. április (2)
  • 2020. március (7)
  • 2020. február (1)
  • 2020. január (1)
  • 2019. december (3)
  • 2019. június (5)
  • 2019. május (10)
  • 2019. április (8)
  • 2019. március (8)
  • 2019. február (1)
  • 2019. január (1)
  • 2018. november (4)
  • 2018. szeptember (1)
  • 2018. augusztus (6)
  • 2018. június (1)
  • 2018. január (1)
  • 2017. december (3)
  • 2017. szeptember (3)
  • 2017. augusztus (3)
  • 2017. július (4)
  • 2017. június (4)
  • 2017. május (3)
  • 2017. április (3)
  • 2017. március (5)
  • 2017. február (4)
  • 2017. január (5)
  • 2016. december (4)
  • 2016. november (7)
  • 2016. október (7)
  • 2016. szeptember (7)
  • 2016. augusztus (6)
  • 2016. július (7)
  • 2016. június (3)
  • 2016. május (5)
  • 2016. április (1)
  • 2016. március (2)
  • 2016. január (2)
  • 2015. december (4)
  • 2015. november (8)
  • 2015. október (8)
  • 2010. február (1)

Facebook

Rólunk

Cégünk a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. 100%-os leányvállalata, ezzel magunk mögött tudhatjuk Európa piacvezető jogvédelmi társaságának szakmai és pénzügyi stabilitását, illetve egy európai nagyvállalat szolgáltatási garanciáját.

Népszerű bejegyzések

Kismamák szabadságmegváltása

A fizetés nélküli szabadság tudnivalói

Részmunkaidős munkaviszony járulékai az új Tbj. törvény szerint

Adókedvezmények a társasági adóban I.

KATA és ÁFA értékhatárok

Elérhetőségek

Jogszervíz Kft.

1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI.em.

06-20-411-6503

ertekesites@jogszerviz.hu

Adatvédelmi tájékoztató | Oldaltérkép | © 2021 Minden jog fenntartva

Online számlázás, digitalizáció, gyorsan változó szabályozási környezet...Ön gondos gazdája cégének? Felkészült egy NAV vizsgálatra?
Scroll to top