• Facebook
  • ertekesites@jogszerviz.hu
  • +36 20 411 6503
  • 0Shopping Cart
jogszervizconsulting.hu
  • Számviteli és pénzügyi szolgáltatás
  • Bérszámfejtés
    • Átalányadó kalkulátor
  • Rólunk
  • Aktualitások
  • Jogi és adózási tanácsadás
  • Kapcsolat
    • Időpontfoglalás adótanácsadásra
  • Fiókom
  • Menu Menu
Egyéb kategória

Kinek és mikor kötelező a Cégkapu regisztráció?

2017.augusztus 31-ig minden gazdasági társaságnak kötelező a Cégkapu regisztráció.
Miért is jött létre ez a szolgáltatás?

2018.január 1-jétől kötelező lesz a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való közvetlen elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldés és az azon történő fogadás. Ennek teljesítése érdekében hozta létre a Magyar Állam a Cégkapu szolgáltatást.

A Cégkapu létrejöttének célja, hogy megkönnyítse a gazdálkodók és az elektronikus ügyintézést biztosító szervek közötti kapcsolatfelvételt, kapcsolattartást, azaz az eddigiekben papíralapú kommunikáció – a feltételek rendelkezésre állása esetén – elektronikus úton történhet. A Cégkapu lehetővé teszi, hogy a gazdálkodó minden érdekeltje egy helyen férjen hozzá a szervezet hivatalos levelezéséhez, ezen belül azonban a gazdálkodónak lehetősége van, hogy az egy „postaládába” érkező küldeményeket jogosultsághoz kösse, és adott küldemény kizárólag a megfelelő jogosultsággal rendelkező munkatársak által váljon elérhetővé.

Bejelentkezési határidő

2017. augusztus 31-ai határidővel kell megtenni a nyilatkozatot, míg az újonnan alakult gazdálkodó szervezeteknek a nyilvántartásba vételt vagy (a nyilvántartásba vételre nem kötelezetteknek) létrejöttét követő nyolc napon belül.

A gazdálkodó szervezet – ha működéséhez jogszabály által rendszeresített nyilvántartásba vétele kötelező – a nyilvántartásba vételét megelőzően is igényelhet cégkaput.

2017. december 31-ig nem számíthat szankcióra a bejelentési kötelezettségét időben nem teljesítő gazdálkodó, azonban a türelmi idő lejárta után a mulasztó cégek hatósági ellenőrzéssel és felügyeleti eljárással is szembe nézhetnek.

Cégkapu vs. Ügyfélkapu

Az Ügyfélkapura magánszemélyek regisztrálnak, míg a cég képviselője – egy erre szolgáló NAV-os adatlapon – bejelenti azt, hogy kik (mely magánszemélyek) intézhetik – saját ügyfélkapujukon keresztül – a vállalat meghatározott ügyeit. Ezt az adatlapot az érintett felek aláírásával kell(ett) beadni a NAV-hoz.

2018. január 1-jétől már maguk a vállalkozások kötelesek az Ügyfélkapu mintájára létrehozott Cégkaput nyitni, ugyanakkor az nem fogja kiváltani az Ügyfélkaput, hanem kiegészíti azt.

A Cégkapu létrehozásának az alapfeltétele a cég képviselőjének ügyfélkapus regisztrációja. Amennyiben ez nincs meg, haladéktalanul pótolni kell.

Milyen üzenetek várhatóak a Cégkapura?

2018-tól többek között a közigazgatási szervek, az államigazgatási szervek, a helyi önkormányzatok, a végrehajtók és a közüzemi szolgáltatók kötelesek lesznek meghatározott esetekben az elektronikus ügyintézést biztosítani. Az ilyen formában intézhető ügyek köre kezdetben várhatóan még szűk skálán fog mozogni, azonban folyamatos bővülés prognosztizálható.
Kik kötelezettek Cégkapu nyitására?

A gazdálkodó szervezetek, így a betéti társaságok, közkereseti társaságok, korlátolt felelősségű társaságok, nyilvános – és zártkörű részvénytársaságok, valamint az egyéni cégek, alapítványok, egyesületek stb. a kötelezettek.

Az egyéni vállalkozók nem nyithatnak Cégkaput.

Egyéni ügyvéd, valamint szabadalmi ügyvivő e tevékenysége során cégkaput is használhat. Ebben az esetben a gazdálkodó szervezet alatt az egyéni ügyvédet, valamint a szabadalmi ügyvivőt kell érteni, aki a regisztrációnál a saját nevében jár el.
Elvégezheti-e a regisztrációt a könyvviteli szolgáltató a cégvezető helyett?

A bejelentkezés csak az aláírásra jogosult képviselő Ügyfélkapuján végezhető el, így javasoljuk, hogy ezt minden ügyvezető önállóan végezze el.
A bejelentkezés folyamata

A regisztráció valóban egyszerű, és 2-3 percnél többet nem vesz igénybe, ezért ne halogassuk azt.

A honlap az alábbi címen érhető el: https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/kaulogin.html

Untitled-3

A bejelentkezést követően az ügyfélkapus azonosítást választva jutunk el a kívánt felületre.

 

Untitled-2


Az ügyfélkapus bejelentkezési adatok megadása és az ÁSZF elfogadása után már csak az érintett vállalkozás adószámát, illetve az elektronikus ügyintézésre használni kívánt e-mail címet kell megadni, és már kész is a regisztráció.

Untitled-1

 

 

Tóthné Kalmár Hajnalka

forrás: Vállalkozók fóruma

2017.08.14.
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás emailben
0 0 iWebMa Magyarország Kft. https://jogszervizconsulting.hu/wp-content/uploads/2021/12/daskonyveles_logo.png iWebMa Magyarország Kft.2017-08-14 11:34:272017-08-14 11:34:27Kinek és mikor kötelező a Cégkapu regisztráció?

Keresés

Átalányadó kalkulátor

Kategóriák

  • Adózás (99)
  • Átalányadózás (6)
  • Egyéb kategória (54)
  • Egyéni vállalkozás (2)
  • Induló vállalkozásoknak (7)
  • Ingatlan (9)
  • Kata adózás (6)
  • Könyvelés (55)
  • konyvelesikisokos (4)
  • Mérleg készítés (4)
  • Munkaügy (35)

Címkék

2017 adó adókedvezmény adózás beszámoló bértámogatás cégalapítás cégforma egyéni vállalkozás egyéni vállalkozó egészségbiztosítás induló vállalkozás járulék járulékkedvezmény járulékok KATA kkv koronavírus könyvelés könyvelő könyvelőválasztás könyvelőváltás minimálbér munkaviszony munkavállaló munkáltató NAV online számlázás prémium szabadság személyi jövedelemadó szja SZÉP-kártya számvitel turizmus támogatás társadalombiztosítás társasági adó törvény vállalkozás vállalkozás indítása vállalkozó áfa átalányadózás éves beszámoló

Archívum

  • 2023. február (3)
  • 2023. január (5)
  • 2022. november (3)
  • 2022. augusztus (2)
  • 2022. július (4)
  • 2022. április (1)
  • 2022. március (1)
  • 2022. február (2)
  • 2022. január (1)
  • 2021. április (1)
  • 2020. november (2)
  • 2020. október (2)
  • 2020. szeptember (1)
  • 2020. augusztus (4)
  • 2020. július (1)
  • 2020. június (2)
  • 2020. május (2)
  • 2020. április (2)
  • 2020. március (7)
  • 2020. február (1)
  • 2020. január (1)
  • 2019. december (3)
  • 2019. június (5)
  • 2019. május (10)
  • 2019. április (8)
  • 2019. március (8)
  • 2019. február (1)
  • 2019. január (1)
  • 2018. november (4)
  • 2018. szeptember (1)
  • 2018. augusztus (6)
  • 2018. június (1)
  • 2018. január (1)
  • 2017. december (3)
  • 2017. szeptember (3)
  • 2017. augusztus (3)
  • 2017. július (4)
  • 2017. június (4)
  • 2017. május (3)
  • 2017. április (3)
  • 2017. március (5)
  • 2017. február (4)
  • 2017. január (5)
  • 2016. december (4)
  • 2016. november (7)
  • 2016. október (7)
  • 2016. szeptember (7)
  • 2016. augusztus (6)
  • 2016. július (7)
  • 2016. június (3)
  • 2016. május (5)
  • 2016. április (1)
  • 2016. március (2)
  • 2016. január (2)
  • 2015. december (4)
  • 2015. november (8)
  • 2015. október (8)
  • 2010. február (1)

Facebook

Rólunk

Cégünk a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. 100%-os leányvállalata, ezzel magunk mögött tudhatjuk Európa piacvezető jogvédelmi társaságának szakmai és pénzügyi stabilitását, illetve egy európai nagyvállalat szolgáltatási garanciáját.

Népszerű bejegyzések

Kismamák szabadságmegváltása

A fizetés nélküli szabadság tudnivalói

Részmunkaidős munkaviszony járulékai az új Tbj. törvény szerint

Adókedvezmények a társasági adóban I.

KATA és ÁFA értékhatárok

Elérhetőségek

Jogszervíz Kft.

1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI.em.

06-20-411-6503

ertekesites@jogszerviz.hu

Adatvédelmi tájékoztató | Oldaltérkép | © 2021 Minden jog fenntartva

Kismamák szabadságmegváltásaÜgyvezető jogviszonya – esettanulmány
Scroll to top