A tárhely és az ügyfélkapu különbsége
Az ügyfélkapu az elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszer.
Ezen keresztül a magánszemélyek és vállalkozók biztonságosan és gyorsan tudnak kapcsolatba lépni a Közigazgatási szervekkel. A használatához regisztrációra van szükség. Az igénybevételéhez KAÜ (Központi Azonosítási Ügynök) azonosításra van szüksége az adózónak. Az ügyfelek azonosítási lehetőségei:
- ügyfélapus azonosítás (kormányablakban vagy elektronikusan is intézhető már)
- e-személyi igazolvánnyal történő azonosítás
- részleges kódú telefonos azonosítás
A tárhely a NAV részéről küldött hivatalos iratok elektronikus postázása.
Először egy azonosítási regisztráció szükséges, erre kell az ügyfélkapu regisztráció.
Három féle tárhelyet különböztetünk meg:
- Magánszemélyeknek fenntartott tárhely központi ügyfél regisztrációs nyilvántartáshoz (KÜNY) kapcsolódó, ehhez ügyfélkapu regisztráció vagy e-személyi igazolvány szükséges
https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/ugyfelkapu_regisztracio.html
- Gazdálkodó szervezeteknek fenntartott tárhely a cégkapu, melyhez cégkapu regisztráció szükséges
https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html
- Közigazgatási szervek részére hivatali tárhely.
Erre a három tárhelyre értesíti ki a NAV az adózókat a hivatalos iratokkal kapcsolatosan. Az elektronikus ügyintézés a gyorsabb és megbízhatóbb kapcsolattartás miatt vezették be. Az okirat átvételéhez jogkövetkezmény fűződhet. Akkor számít kézbesítettnek, hivatalosnak az adott irat, amikor az adózó a tárhelyén megnyitja, illetve letölti az iratot. Vannak olyan esetek, amikor kétszeri felszólításra sem veszi át az adózó a tárhelyre kiküldött levelet. Ilyenkor 2017.évi CL. törvény (Art) jogszabályában előírt idő intervallumban megadott idő után az át nem vett dokumentumok kézbesítettnek számítanak. Arról, hogy az ügyfél a tárhelyére üzent érkezett a regisztrációkor megadott e-mail címen értesíti a NAV.
Természetesen az elektronikusan több más ügyet is lehet intézni például: ONYA, EBEV – ÜPO, e-SZJA
Az Üpon keresztül az átvett dokumentumokat vissza tudjuk keresni egy évre visszamenőlegesen.
Konzekvencia: Ügyfélkapu regisztráció nélkül nincs tárhely értesítő rendszer
Ügyfeleink problémáit a sajátunknak érezzük, és a megoldások kidolgozásában együtt gondolkodunk.
Jogszervíz Kft
2023.01.13-ai állapot szerint
További érdekes cikkeink várnak!
Könyvelésre, Bérszámfejtésre, Tanácsadásra van szükséged? Vedd fel velünk a kapcsolatot!
ertekesites@jogszerviz.hu
Időpontfoglalás: https://jogszervizconsulting.hu/idopontfoglalas-adotanacsadasra/