• Facebook
  • ertekesites@jogszerviz.hu
  • +36 20 411 6503
  • 0Shopping Cart
jogszervizconsulting.hu
  • Számviteli és pénzügyi szolgáltatás
  • Bérszámfejtés
    • Átalányadó kalkulátor
  • Rólunk
  • Aktualitások
  • Jogi és adózási tanácsadás
  • Kapcsolat
    • Időpontfoglalás adótanácsadásra
  • Fiókom
  • Menu Menu
Adózás

A NAV MINDENT LÁT???

Idén jelentős változások lépnek életbe a számlák online adatszolgáltatási kötelezettségében. Jelen cikkünkben az ezekhez kapcsolódó legfontosabb kérdéseket és válaszokat gyűjtöttük össze.

Igaz, hogy 2020. 07.01-től minden, belföldi adóalanyok között megvalósuló ügyletről online módon adatot kell szolgáltatni, függetlenül attól, hogy tartalmaz-e áfát a számla? Mit jelent ez a kötelezettség pontosan?

Azt, hogy gyakorlatilag teljes körűvé válik vállalkozói körben az adatszolgáltatás a NAV felé. Függetlenül a vállalkozási és az adózási formától minden gazdálkodó szervezet teljes adatszolgáltatásra lesz kötelezett a kibocsátott számláiról!

Az egyéni vállalkozók is érintettek lesznek?

Igen, minden vállalkozás, függetlenül attól, hogy társasági adó alanyok-e, vagy éppen KATÁ-zók, KIVÁ-zók, az összes más vállalkozó felé kibocsátott számlájáról köteles lesz online módon adatot szolgáltatni.

Milyen ÁFA értékhatárhoz köthető az adatszolgáltatás?

A korábbi 100.000 Ft-os áfa értékhatár megszűnik, nem csak az összes áfás, de az áfa mentes értékesítések, szolgáltatások bizonylatait is rögzíteni kell a rendszerben.

Hogyan történik az adatszolgáltatás?

Függetlenül a számlázás formájától (kézi vagy online számlázás) regisztrálni kell a vállalkozást a https://onlineszamla.nav.gov.hu/home oldalon. Az online számlázóprogramok teljes körű regisztrációt és beállítást követően felhasználói beavatkozás nélkül, automatikusan töltik fel a számlák adatait a rendszerbe. A kézi számlákról a regisztrációt követően a felhasználónak kell az adatokat rögzítenie ugyanezen az oldalon belépve.

Kézi számlázás esetén meddig kell az adatszolgáltatást elvégezni?

Amennyiben a nyomdai úton előállított nyomtatvány használatával kibocsátott számlában vagy számlával egy tekintet alá eső okiratban az áthárított adó összege az 500 000 forintot eléri vagy meghaladja, az adóalany a számla kibocsátását követő naptári napon belül, egyéb esetben a kibocsátást követő négy naptári napon belül köteles adatot szolgáltatni.

Milyen intézkedés szükséges még az adatszolgáltatáshoz?

Számla kibocsátásakor minden adóalany vásárlótól be kell kérni az adószámát, a neve és címe mellé, hiszen a számlán kötelező feltüntetni azt, és az adatszolgáltatás során rögzíteni kell a rendszerben.

Mi a helyzet a költségszámlákkal?

Bejövő (szállítói) számláknál azokról a bizonylatokról kell 2020.07.01-től adatot szolgáltatni az áfa bevallás részeként, amelyek alapján áfát vonunk le – már 1 Ft levonás esetén is, a jelenlegi 100.000 Ft áfa tartalommal szemben. Tehát itt is jelentős adminisztrációs teher növekedés lesz. 

Hogyan készüljek fel ezekre a változásokra?

Három pontba lehet röviden összefoglalni, hogy mire érdemes figyelni a jövőben:

  • Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek eddig kézi számlát állítottak ki, és ezeknek száma meghaladja a havi 2-3 darabot, érdemes lesz áttérniük valamelyik elterjedt számlázó program használatára. Ezek minden bizonnyal teljesen felkészültek lesznek a bővebb adatterjedelmű adatszolgáltatásra is.
  • Mindenképpen át kell gondolniuk a vállalkozásoknak, hogy a jelenlegi szervezetük, könyvelőjük, a szoftvereik képesek lesznek-e a megnövekedő adminisztráció pontos és határidőben történő teljesítésére. Olyan könyvelőirodát kell, hogy válasszanak, amelyik megfelelő könyvelő program segítségével képes az adatok automatikus átemelésére a számlázó programokból, illetve az adatok átadására a bevallásokba.

A törvénymódosítás egyértelmű célja a gazdaság további „fehérítése”, ami a legálisan működő vállalkozásokat hozhatja versenyhelyzetbe a „szürke” vagy „fekete” gazdaságban működőkkel szemben. A teljeskörű adatszolgáltatás eredményeként jelentősen csökkenhet az adóelkerülés, és a visszaélések száma. Ezt kívánják kikényszeríteni a számlázásra nyitva álló határidőnek a jelenlegi 15 napról 8 napra való csökkentésével is. A gazdaság szereplőinek erre a változásra kell stratégiailag is felkészülniük.

FIGYELEM!

Az itt szerepelő cikkek tartalma a megjelenéskor érvényes szabályok alapján íródott, sajnos a jogszabályok gyakori változása miatt ezek akár rövid időn belül érvényüket veszíthetik.

Cikkeink célja a figyelemfelhívás, konkrét számviteli, adózási kérdésével forduljon szakemberhez, aki az eset összes körülményének figyelembevételével tud állást foglalni, javaslatot tenni.

Kérdés esetén vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot.

[su_button url=”/ajanlatkeres/” style=”flat” background=”#EC9A29″ size=”5″ radius=”0″]AJÁNLATKÉRÉS[/su_button]
[divider height=20]

Jogi kérdésekről anyacégünk oldalán:  www.das.hu olvashat bővebben.

2020.01.21.
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás emailben
0 0 iWebMa Magyarország Kft. https://jogszervizconsulting.hu/wp-content/uploads/2021/12/daskonyveles_logo.png iWebMa Magyarország Kft.2020-01-21 11:29:362020-01-21 11:29:36A NAV MINDENT LÁT???

Keresés

Átalányadó kalkulátor

Kategóriák

  • Adózás (99)
  • Átalányadózás (6)
  • Egyéb kategória (54)
  • Egyéni vállalkozás (2)
  • Induló vállalkozásoknak (7)
  • Ingatlan (9)
  • Kata adózás (6)
  • Könyvelés (55)
  • konyvelesikisokos (4)
  • Mérleg készítés (4)
  • Munkaügy (35)

Címkék

2017 adó adókedvezmény adózás beszámoló bértámogatás cégalapítás cégforma egyéni vállalkozás egyéni vállalkozó egészségbiztosítás induló vállalkozás járulék járulékkedvezmény járulékok KATA kkv koronavírus könyvelés könyvelő könyvelőválasztás könyvelőváltás minimálbér munkaviszony munkavállaló munkáltató NAV online számlázás prémium szabadság személyi jövedelemadó szja SZÉP-kártya számvitel turizmus támogatás társadalombiztosítás társasági adó törvény vállalkozás vállalkozás indítása vállalkozó áfa átalányadózás éves beszámoló

Archívum

  • 2023. február (3)
  • 2023. január (5)
  • 2022. november (3)
  • 2022. augusztus (2)
  • 2022. július (4)
  • 2022. április (1)
  • 2022. március (1)
  • 2022. február (2)
  • 2022. január (1)
  • 2021. április (1)
  • 2020. november (2)
  • 2020. október (2)
  • 2020. szeptember (1)
  • 2020. augusztus (4)
  • 2020. július (1)
  • 2020. június (2)
  • 2020. május (2)
  • 2020. április (2)
  • 2020. március (7)
  • 2020. február (1)
  • 2020. január (1)
  • 2019. december (3)
  • 2019. június (5)
  • 2019. május (10)
  • 2019. április (8)
  • 2019. március (8)
  • 2019. február (1)
  • 2019. január (1)
  • 2018. november (4)
  • 2018. szeptember (1)
  • 2018. augusztus (6)
  • 2018. június (1)
  • 2018. január (1)
  • 2017. december (3)
  • 2017. szeptember (3)
  • 2017. augusztus (3)
  • 2017. július (4)
  • 2017. június (4)
  • 2017. május (3)
  • 2017. április (3)
  • 2017. március (5)
  • 2017. február (4)
  • 2017. január (5)
  • 2016. december (4)
  • 2016. november (7)
  • 2016. október (7)
  • 2016. szeptember (7)
  • 2016. augusztus (6)
  • 2016. július (7)
  • 2016. június (3)
  • 2016. május (5)
  • 2016. április (1)
  • 2016. március (2)
  • 2016. január (2)
  • 2015. december (4)
  • 2015. november (8)
  • 2015. október (8)
  • 2010. február (1)

Facebook

Rólunk

Cégünk a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. 100%-os leányvállalata, ezzel magunk mögött tudhatjuk Európa piacvezető jogvédelmi társaságának szakmai és pénzügyi stabilitását, illetve egy európai nagyvállalat szolgáltatási garanciáját.

Népszerű bejegyzések

Kismamák szabadságmegváltása

A fizetés nélküli szabadság tudnivalói

Részmunkaidős munkaviszony járulékai az új Tbj. törvény szerint

Adókedvezmények a társasági adóban I.

KATA és ÁFA értékhatárok

Elérhetőségek

Jogszervíz Kft.

1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI.em.

06-20-411-6503

ertekesites@jogszerviz.hu

Adatvédelmi tájékoztató | Oldaltérkép | © 2021 Minden jog fenntartva

Adónem váltási javaslatokSzámlázás és borravaló a vendéglátásban
Scroll to top